Hebben medewerkers bij jullie regelmatig intercultureel contact, binnenin de organisatie of erbuiten? Cultuurverschillen kunnen ervoor zorgen dat contactmomenten stroef verlopen en mensen elkaar niet goed begrijpen. In deze training krijgen deelnemers inzicht in hun eigen kijk op de wereld, verkennen andere perspectieven, leren bruggen te slaan tussen culturen en ontdekken hoe ze contactmomenten succesvoller kunnen laten verlopen.
Over deze training
Wat we behandelen:
- Wat cultuur is (en niet is)
- Cultuur in interpersoonlijk contact
- Beeldvorming en stereotypen herkennen
- De onzichtbare kanten van cultuur
- Culturele dilemma’s en oplossingen
Aantal deelnemers
Soort training:
Voor:
- Publieksmedewerkers bij culturele en toeristische organisaties
- Facilitair medewerkers bij overheids- en onderwijsorganisaties
- Medewerkers in een interculturele werkomgeving
- Medewerkers die veel samenwerken met collega’s, partners of klanten in het buitenland
Duur:
Investering:
Training op drie niveaus
In onze trainingen richten we ons op de combinatie van kennis, vaardigheden en implementatie.
Kennis
Wat je moet weten over China en de Chinese doelgroep
Vaardigheden
Hoe gebruik je de nieuwe kennis in je dagelijkse werk?
Implementatie
Concrete stappen zetten richting jullie China-doel