Training: Interculturele communicatie

Hebben medewerkers bij jullie regelmatig intercultureel contact, binnenin de organisatie of erbuiten? Cultuurverschillen kunnen ervoor zorgen dat contactmomenten stroef verlopen en mensen elkaar niet goed begrijpen. In deze training krijgen deelnemers inzicht in hun eigen kijk op de wereld, verkennen andere perspectieven, leren bruggen te slaan tussen culturen en ontdekken hoe ze contactmomenten succesvoller kunnen laten verlopen.

Over deze training

Wat we behandelen:
  • Wat cultuur is (en niet is)
  • Cultuur in interpersoonlijk contact
  • Beeldvorming en stereotypen herkennen 
  • De onzichtbare kanten van cultuur 
  • Culturele dilemma’s en oplossingen
Aantal deelnemers
Minimaal 6 deelnemers, maximaal 12
Soort training:
Incompany
Voor:
  • Publieksmedewerkers bij culturele en toeristische organisaties
  • Facilitair medewerkers bij overheids- en onderwijsorganisaties
  • Medewerkers in een interculturele werkomgeving
  • Medewerkers die veel samenwerken met collega’s, partners of klanten in het buitenland
Duur:
1 dagdeel van 3 uur
Investering:
€ 395,- p.p. (excl. BTW). Neem contact op voor een offerte op maat.

Training op drie niveaus

In onze trainingen richten we ons op de combinatie van kennis, vaardigheden en implementatie.

Kennis

Wat je moet weten over China en de Chinese doelgroep

Vaardigheden

Hoe gebruik je de nieuwe kennis in je dagelijkse werk?

Implementatie

Concrete stappen zetten richting jullie China-doel

Klaar om interculturele contactmomenten soepeler te laten verlopen?

Vraag training aan

Bekijk onze andere trainingen:

Hoe bereik ik de Chinese toerist?

Voor marketingmanagers van musea, attractieparken en dierentuinen 

Gastvrijheid door de ogen van Chinezen

Voor medewerkers van musea, attractieparken en dierentuinen, horecapersoneel, winkeliers en verkoopmedewerkers

China: politiek en praktijk

Voor medewerkers van musea, attractieparken en dierentuinen, horecapersoneel, winkeliers en verkoopmedewerkers